Hebat Upin & Ipin tercalon anugerah antarabangsa.

Siapa tidak kenal animasi dua kembar botak ni, dari sekecil anak sampai ke atok nenek layan.
Animasi ini telah menjadi fenomena di nusantara dan terbaru pada Mac 2019 pihak produksi Les’ Copaque telah melahirkan sebuah animasi yang setanding dengan animasi Hollywood. Ini tak lain tak bukan filem “Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal”, yang menelan kos sebnayak RM 20juta dan mengambil masa lima tahun untuk disiapkan.

Continue reading “Hebat Upin & Ipin tercalon anugerah antarabangsa.”

Kerana ‘bubble tea’ kereta mewah dihiasi benda aneh.

Kegilaan minuman bubble tea bukan sahaja di Malaysia malah viral juga di sekitar asia. Macam-macam kerenah bila makanan atau minuman viral keluar di pasaran. Seperti ada trend aneh atau perangai baru sekali follow.

Semestinya ia menjadi kebiasaan jika anda tingal di kawasan bandar, ini kerana memang kebanyakan masyarakat hari ini mempunyai tabiat mementingkan diri sendiri dengan meletakkan kenderaan di tempat yang tidak sepatutnya.

Continue reading “Kerana ‘bubble tea’ kereta mewah dihiasi benda aneh.”

Pulau ‘gempa bumi’ ditelan Lautan Hindi

BERITA  | DUNIA

ISLAMABAD: Sebuah pulau kecil yang terbentuk akibat gempa bumi di luar pantai Pakistan telah ‘ditelan’ Lautan Hindi.

Pembentukan Zalzala Koh berukuran 90 meter tinggi dan 40 meter panjang itu juga dipercayai berpunca daripada letusan gunung berapi lumpur di dasar laut.

Hakisan secara berperingkat daripada fenomena air pasang menyebabkan ia ‘tenggelam’ semula.

Continue reading “Pulau ‘gempa bumi’ ditelan Lautan Hindi”

Cuci Mesin Basuh dengan Washtub Cleaner Daiso

Bertahun-tahun beli mesin basuh pernah tak jaga kebersihan mesin basuh kita? Haaa, Min berani kerat jari lah mesti tak ramai yang bersihkan mesin basuh kan? Kalau ada pun sekadar bersihkan filter dia sahaja.

Semalam Min ada singgah Daiso dan kebetulan terpegang ‘Washtub Cleaner’. Dah terpegang terus terbeli lah kan. Bukan mahal pun RM5.90 je satu. Nak tau rupa dia? Tengok gambar bawah ni.

Continue reading “Cuci Mesin Basuh dengan Washtub Cleaner Daiso”

Ikuti Cara Wanita 30an Menjaga Wajah Sihat, Cerah & Berseri

Apabila usia semakin meningkat, kebanyakan wanita akan mula merasa bimbang mengenai kulit wajah mereka, terutamanya apabila dah mula mencecah usia 30 tahun. Peningkatan usia menyebabkan badan kita hilang keupayaan menghasilkan kolagen dan bermulalah episod kulit kedut, kusam, jeragat dan sebagainya. Umur 30 tapi nampak macam umur 40, 50 tahun. Seram takk? Tengok orang lain yang sebaya malah ada yang lebih tua, masih cantik bergetah macam anak dara, tapi diri sendiri dah macam makcik-makcik dah.

Continue reading “Ikuti Cara Wanita 30an Menjaga Wajah Sihat, Cerah & Berseri”